maandag 22 juni 2009

Dag 8. Butterfly's & baby turtle's

Dag lieve dushi's,

Gisteravond hebben we gegeten in een leuk restaurant, het was een mexiacaans restaurant met lekker eten en een gezellige sfeer. Lekker ongedwongen en heel vrolijk ingericht. Kijk hier maar als je wilt. Het zit hier bij Palm Beach (de kant van de hoge hotels) we zijn er lekker met de taxi naar toe gegaan en we hebben besloten om onszelf de rest van de vakantie lekker te laten rijden i.p.v dat we steeds op de bus wachten. Na het eten liepen we nog even lang de winkeltjes, zo ook langs de Guess winkel....en daar stond hij...ik was op slag verliefd....hij was bijna net zo leuk als mijn man....DE nieuwe Guess tas ontworpen door Marchiano! Ik moest hem hebben. Dus zie hier mijn nieuwe tas. Is het geen plaatje? ;-)


Vanmorgen zijn we vroeg opgestaan want we wilde graag naar de Buterflyfarm om daar naar de Zebra's te kijken...geintje, ze hebben natuurlijk helemaal geen zebra's in een Butterflyfarm scruffie!
Anyway, vlinders dus. Het was heel erg gaaf en ik dacht eerst dat ik in een attractie van de Efteling was beland maar ze waren allemaal echt :-) In allerlei kleuren, soorten en maten vlogen ze om je heen. We hebben een rondleiding gehad en deze meneer sprak met een Jacques Cousteau achtig accent wat erg grappig was. Het is echt heel bijzonder om te horen hoe een vlinder zich ontwikkelt en als ik daar zo sta tussen al die mooie beestjes die zo bijzonder in elkaar zitten vind ik het moeilijk om te begrijpen dat er mensen zijn die niet in de schepping geloven. Dit is zo bijzonder, dat kan gewoon niet per toeval op de aarde zijn gekomen. Ik zal hier niet allemaal uit gaan leggen wat meneer Jacques Cousteau allemaal vertelde, dan moet je maar lekker zelf gaan.

Er ging nog een grote vlinder op mijn been zitten. Precies zo eentje als waar ik een tattoo van heb maar dan op mijn linkerbeen. Bijzonder he? Jacques Cousteau vertelde dat hij daar ging zitten omdat die vlinders van parfum houden en ik me waarschijnlijk had ingesmeerd met lotion die hij lekker vond maar ik denk dat ie me gewoon heel lief vond ;-)





De rest van de middag hebben we lekker op het strand gelegen en vanavond zijn we gaan eten bij Salt & Pepper. Dit is een soort Nederlands eetcafe.

Toen we terug kwamen wilde we nog even kijken hoe het strand er s 'avonds uit zag. Toen we een tijdje bij de zee zaten zag ik dat er mensen stonden bij het af gezette stuk strand (hier op Eagle Beach zijn op verschillende plaatsen kleine stukjes afgezet. Dit is omdat daar dan een schildpad haar eieren heeft gelegd). Ikke natuurlijk stik nieuwsgierig en ben gauw gaan kijken.

Die mensen waren dus van een schildpadden hulp organisatie en zijn erbij als de eieren uit gaan komen en dan begeleiden ze de baby schildpadjes naar de zee. Ik dacht COOL ga ik dit gewoon mee maken! Ik heb gauw Rene erbij geroepen en al gauw kwamen de eerste eieren uit en kropen daar de eerste schildpadjes uit. Ze gaan gelijk richting de zee lopen. De mevrouw van de organisatie vertelde dat de moeder schildpad per keer z'n 200 eieren legt! Veel he?
Daarvan redden er maar z'n 95 baby schildpadjes het. De rest word opgegeten zodra ze in de zee komen. De organisatie helpt door met een groot zwart doek de lichten van de hotels af te schermen omdat de kleine beestjes anders denken dat het hotel de maan is en gaan ze richting het hotel lopen.

Toen het eerste schildpadje de zee in ging voelde ik me net Lenie 't Hart die een zeehond vrijliet in de Noordzee. Ik hoop maar dat hij het overleeft heeft. Ik vond het heel bijzonder om dit meegemaakt te hebben. We konden uiteraard hier geen foto's van maken want anders zonder de kleine stoffels allemaal de kant van onze flitser zijn op gerend.
Hierna zijn we moe waar voldaan naar bed gegaan!

Liefs Lydia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten